مرخصی استعلاجی سامان یاسین پس از ۲۶ ماه حبس در زندان قزلحصار

سامان یاسین

سامان یاسین، خواننده رپ و از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، پس از ۲۶ ماه حبس با تأیید کمسیون پزشکی و موافقت مرجع قضایی، روز چهارشنبه دوم آبان ماه ۱۴۰۳، با وثیقه چهار میلیارد تومانی به مرخصی استعلاجی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رامین صفرنیا، وکیل سامان یاسین (صیدی)، اعلام کرد که موکلش پس از تحمل حدود ۲۶ ماه حبس در زندان قزلحصار کرج، با نظر کمسیون پزشکی و موافقت مرجع قضایی، با سپردن چهار میلیارد وثیقه به مرخصی استعلاجی اعزام شده است.

سامان یاسین، خواننده رپ و از حامیان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، در شامگاه جمعه ۲۸ اردیبهشت به بیمارستان لقمان انتقال یافت. به گزارش منابع حقوق بشری، این انتقال پس از آن صورت گرفت که وی به دلیل فشار عصبی دچار تشنج شد و ابتدا به بهداری زندان و سپس با برانکارد به بیمارستان منتقل شد.

بر اساس گزارش‌های موجود، سامان یاسین روز شنبه ۲۹ اردیبهشت به زندان بازگردانده شد. با این حال، وضعیت جسمی او همچنان وخیم بود و پس از بازگشت به زندان، دچار حالت تهوع مداوم شد.

به گفته منابع حقوق بشری، تشنج عصبی یاسین پس از مطلع شدن از عدم ارسال پرونده پزشکی‌اش به قاضی پرونده رخ داد. این دومین باری است که در ماه‌های اخیر وی به دلیل وخامت حال به بیمارستان منتقل شده است.

سامان یاسین پیشتر در اسفندماه نیز به دلیل مشکلات روحی به بیمارستان رازی اعزام شده بود. همچنین وی از شکنجه‌های جسمی و روانی خود در دوران حبس، از جمله «اعدام مصنوعی، شکستن بینی، حضور در سردخانه و انتقال به بیمارستان روانی» خبر داده است.

علاوه بر این، دادگاه انقلاب تهران سامان یاسین را به پنج سال تبعید به یکی از شهرهای استان کرمان محکوم کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید