محکومیت دو شهروند بهائی در بابل به حبس و محرومیت‌های اجتماعی

سوزان عید محمدزادگان و نیوشا بدیعی ثابت

سوزان عید محمدزادگان و نیوشا بدیعی ثابت، دو شهروند بهائی، توسط دادگاه انقلاب بابل به مجموعاً ۱۰ سال حبس و محرومیت‌های اجتماعی محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه، ۲ آبان ۱۴۰۲، شعبه اول دادگاه انقلاب بابل حکم محکومیت سوزان عید محمدزادگان و نیوشا بدیعی ثابت، دو شهروند بهائی را به آنها ابلاغ کرد.

بر اساس این حکم، هر کدام از این افراد به ۵ سال حبس به اتهام «فعالیت آموزشی و تبلیغی انحرافی مغایر و مخل به شرع مقدس اسلام» محکوم شده‌اند.

اتهام اصلی این دو شهروند بر اساس ماده ۵۰۰ مکرر قانون مجازات اسلامی بوده و علاوه بر حبس، ۱۸ ماه محرومیت از هرگونه فعالیت آموزشی و پرورشی نیز به عنوان مجازات تکمیلی برای آنها در نظر گرفته شده است.

این دو نفر در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در منزل سوزان عید محمدزادگان در بابل و بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شدند. با این حال، پس از گذشت حدود یک ماه، در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ با تودیع وثیقه از زندان آزاد شدند.

جلسه رسیدگی به اتهامات این دو شهروند بهائی در تاریخ ۱۳ تیر ۱۴۰۲ در شعبه اول دادگاه انقلاب بابل برگزار شده بود.

محمدصادق اکبری، رئیس کل دادگستری استان مازندران، در ارتباط با پلمب دو مدرسه و ده مرکز آموزشی و ورزشی در بابل، ادعا کرده بود که دلیل این اقدام «تبلیغ دیانت بهائی» توسط این مراکز بوده است. به گفته وی، این دو شهروند بهائی نیز در همین راستا بازداشت و به زندان منتقل شده‌اند.

با این حال، یک منبع مطلع به هرانا اعلام کرده که ادعای اکبری نادرست بوده و تعداد مراکز آموزشی مورد بحث نهایتاً ۴ مهدکودک بوده و هیچ‌گونه تبلیغ دینی در این مراکز انجام نشده است.

نیوشا بدیعی ثابت، ۳۹ ساله، روانشناس و مترجم ساکن تهران، پیش‌تر نیز سابقه بازداشت و مواجهه با برخوردهای قضایی را داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید