وضعیت نامساعد وریشه مرادی در سیزدهمین روز اعتصاب غذا

وریشه مرادی

وریشه مرادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، سیزدهمین روز از اعتصاب غذای خود را در شرایط جسمی وخیمی سپری می‌کند. او با افت فشار و قند خون و ضعف شدید مواجه شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، وریشه مرادی همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برد و وضعیت سلامتی او به شدت رو به وخامت گذاشته است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی اعلام کرده است که وی دچار افت فشار خون، کاهش قند خون و درد شدید در ناحیه مفاصل شده و همچنان از دریافت رسیدگی‌های پزشکی مناسب محروم است.

این زندانی سیاسی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود، از جمله حق ملاقات با خانواده و دسترسی به وکیل، دست به اعتصاب غذا زده است. با این حال، مسئولان زندان تاکنون به خواسته‌های او توجهی نکرده‌اند.

وریشه مرادی اخیراً در یک پرونده قضایی مشترک با چند زندانی دیگر از جمله پخشان عزیزی، محبوبه رضایی، نرگس محمدی و پریوش مسلمی، توسط دادگاه کیفری دو تهران به ریاست قاضی ابوالفضل عامری شهرابی به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. اتهام او در این پرونده، “درگیری با مأمور و تمرد” اعلام شده است.

این پرونده پس از اعتراض زندانیان بند زنان اوین به اعدام رضا رسایی و درگیری با گارد زندان در تاریخ ۱۶ مردادماه تشکیل شد. وریشه مرادی نیز در جریان این اعتراضات متهم و محکوم شد.

وریشه مرادی در تاریخ ۱۰ مردادماه ۱۴۰۲ در حومه سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از بازجویی‌های طولانی در بند ۲۰۹ اوین، در تاریخ ۵ دی ماه ۱۴۰۲ به بند زنان این زندان منتقل شد.

جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات وی بارها به دلیل عدم حضور متهم یا مقام‌های قضایی به تأخیر افتاده و در نهایت دومین جلسه رسیدگی به اتهامات او در تاریخ ۱۴ مهرماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل