محکومیت پنج زندانی زن به ۲۷ ماه حبس در زندان اوین

وریشه مرادی، پخشان عزیزی، محبوبه رضایی، نرگس محمدی و پریوش مسلمی

پنج زندانی زن محبوس در زندان اوین به دلیل اتهامات مربوط به درگیری با مأموران در یک پرونده مشترک، مجموعاً به ۲۷ ماه حبس محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، وریشه مرادی، پخشان عزیزی، محبوبه رضایی، نرگس محمدی و پریوش مسلمی، پنج زندانی زن محبوس در زندان اوین، به دلیل اتهامات مربوط به درگیری با مأموران زندان، مجموعاً به ۲۷ ماه و یک روز حبس محکوم شدند.

بر اساس حکم دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران به ریاست قاضی ابوالفضل عامری شهرابی، که در روز شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ به این زندانیان ابلاغ شد، پخشان عزیزی، محبوبه رضایی، نرگس محمدی و وریشه مرادی هر کدام به ۶ ماه حبس و پریوش مسلمی به سه ماه و یک روز حبس محکوم شده‌اند. اتهام این افراد، درگیری با مأموران و تمرد اعلام شده است.

بر اساس این حکم، پریوش مسلمی از اتهام اخلال در نظم زندان تبرئه شد و دیگر متهمان نیز از اتهام تخریب اموال عمومی مبرا شدند. تنها خانم مسلمی در جلسه دادگاه حضور داشت و دیگر متهمان از حضور در دادگاه خودداری کردند.

این پرونده پس از اعتراض زندانیان بند زنان اوین در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳، در پی اطلاع از اجرای حکم اعدام رضا رسایی و درگیری با گارد زندان، علیه این زندانیان تشکیل شده بود.

پس از این اعتراضات، برخی از این زندانیان زن، از جمله افراد مذکور، از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده‌هایشان محروم شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید