محکومیت ۱۰ زن بهائی در اصفهان به ۹۰ سال حبس و مجازات‌های تکمیلی

نگین خادمی، یگانه آگاهی، یگانه روح‌بخش، ندا بدخش، مژگان شاهرضایی، شانا شوقی‌فر، آرزو سبحانیان، پرستو حکیم، بهاره لطفی و ندا عمادی

۱۰ شهروند زن بهائی ساکن اصفهان به اتهام فعالیت‌های تبلیغی و آموزشی، مجموعاً به ۹۰ سال حبس، جزای نقدی و مجازات‌های تکمیلی توسط دادگاه انقلاب اصفهان محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نگین خادمی، یگانه آگاهی، یگانه روح‌بخش، ندا بدخش، مژگان شاهرضایی، شانا شوقی‌فر، آرزو سبحانیان، پرستو حکیم، بهاره لطفی و ندا عمادی، ۱۰ شهروند بهائی ساکن اصفهان، به دلیل برگزاری کلاس‌های آموزشی و تبلیغی، توسط دادگاه انقلاب اصفهان به مجموعاً ۹۰ سال حبس محکوم شدند.

بر اساس حکمی که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان به ریاست قاضی توکلی صادر و به این شهروندان ابلاغ شده است، آنها به دلیل «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» و «مشارکت در فعالیت‌های تبلیغی و آموزشی انحرافی مغایر با شرع»، به احکام سنگین حبس، جزای نقدی و ضبط اموال محکوم شدند.

یگانه آگاهی، یگانه روح‌بخش و نگین خادمی هر کدام به ۱۰ سال حبس و ۱۰۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند که یک‌سوم از محکومیت آنها به حالت تعلیق درآمده است. ندا بدخش، مژگان شاهرضایی، شانا شوقی‌فر، پرستو حکیم و آرزو سبحانیان نیز به ۱۰ سال حبس و ۱۰۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند، که نیمی از محکومیت آنها تعلیق شده است.

ندا عمادی و بهاره لطفی هر یک به پنج سال حبس و ۵۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند که چهار سال از حبس و نیمی از جزای نقدی آنها نیز تعلیقی است.

همچنین، این ۱۰ شهروند به ضبط اموال شامل گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها، وسایل دیجیتال، ارزهای خارجی و طلاها، دو سال منع خروج از کشور و دو سال منع استفاده از فضای مجازی محکوم شدند.

این شهروندان بهائی در ۱ آبان ۱۴۰۲ بازداشت و طی دو ماه با تودیع وثیقه از زندان دولت‌آباد اصفهان آزاد شدند. دادگاه آنها در ۲ مهر ۱۴۰۳ در شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان برگزار شد.

یگانه آگاهی پیشتر نیز سابقه بازداشت داشته و یگانه روح‌بخش، دیگر متهم این پرونده، فرزند آرزو سبحانیان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل