محکومیت ۱۰ زن بهائی در اصفهان به ۹۰ سال حبس و مجازات‌های تکمیلی

نگین خادمی، یگانه آگاهی، یگانه روح‌بخش، ندا بدخش، مژگان شاهرضایی، شانا شوقی‌فر، آرزو سبحانیان، پرستو حکیم، بهاره لطفی و ندا عمادی

۱۰ شهروند زن بهائی ساکن اصفهان به اتهام فعالیت‌های تبلیغی و آموزشی، مجموعاً به ۹۰ سال حبس، جزای نقدی و مجازات‌های تکمیلی توسط دادگاه انقلاب اصفهان محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نگین خادمی، یگانه آگاهی، یگانه روح‌بخش، ندا بدخش، مژگان شاهرضایی، شانا شوقی‌فر، آرزو سبحانیان، پرستو حکیم، بهاره لطفی و ندا عمادی، ۱۰ شهروند بهائی ساکن اصفهان، به دلیل برگزاری کلاس‌های آموزشی و تبلیغی، توسط دادگاه انقلاب اصفهان به مجموعاً ۹۰ سال حبس محکوم شدند.

بر اساس حکمی که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان به ریاست قاضی توکلی صادر و به این شهروندان ابلاغ شده است، آنها به دلیل «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» و «مشارکت در فعالیت‌های تبلیغی و آموزشی انحرافی مغایر با شرع»، به احکام سنگین حبس، جزای نقدی و ضبط اموال محکوم شدند.

یگانه آگاهی، یگانه روح‌بخش و نگین خادمی هر کدام به ۱۰ سال حبس و ۱۰۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند که یک‌سوم از محکومیت آنها به حالت تعلیق درآمده است. ندا بدخش، مژگان شاهرضایی، شانا شوقی‌فر، پرستو حکیم و آرزو سبحانیان نیز به ۱۰ سال حبس و ۱۰۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند، که نیمی از محکومیت آنها تعلیق شده است.

ندا عمادی و بهاره لطفی هر یک به پنج سال حبس و ۵۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند که چهار سال از حبس و نیمی از جزای نقدی آنها نیز تعلیقی است.

همچنین، این ۱۰ شهروند به ضبط اموال شامل گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها، وسایل دیجیتال، ارزهای خارجی و طلاها، دو سال منع خروج از کشور و دو سال منع استفاده از فضای مجازی محکوم شدند.

این شهروندان بهائی در ۱ آبان ۱۴۰۲ بازداشت و طی دو ماه با تودیع وثیقه از زندان دولت‌آباد اصفهان آزاد شدند. دادگاه آنها در ۲ مهر ۱۴۰۳ در شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان برگزار شد.

یگانه آگاهی پیشتر نیز سابقه بازداشت داشته و یگانه روح‌بخش، دیگر متهم این پرونده، فرزند آرزو سبحانیان است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید