اعتصاب غذای ۷ متهم سیاسی در اعتراض به تداوم بازداشت در زندان شیبان اهواز

رامین محمدی، فرشید کاظمی، مازیار نکویی، روح‌الله خسروی، رضا کریم‌نژاد، اشکان محمدی و هومان الماسی

هفت متهم سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز از روز شنبه ۲۸ مهرماه، در اعتراض به بیش از یک سال بلاتکلیفی و عدم رسیدگی به پرونده خود، دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رامین محمدی، فرشید کاظمی، مازیار نکویی، روح‌الله خسروی، رضا کریم‌نژاد، اشکان محمدی و هومان الماسی، هفت متهم سیاسی زندانی در شیبان اهواز، از ۲۸ مهرماه ۱۴۰۳ در اعتراض به بلاتکلیفی خود اعتصاب غذا را آغاز کردند. این افراد پس از اعتصاب به سلول انفرادی منتقل شدند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این متهمان اعلام کرد که این افراد به دلیل تداوم بازداشت و عدم تشکیل دادگاه برای پرونده‌هایشان، دست به اعتصاب زده‌اند. به گفته این منبع، متهمان سیاسی بیش از ۱۴ ماه است که در زندان به‌سر می‌برند و هنوز برای آنها دادگاهی تشکیل نشده است.

این هفت نفر در دوره‌های مختلف توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. هومان الماسی در فروردین ۱۴۰۲، اشکان محمدی، رامین محمدی، فرشید کاظمی، رضا کریم‌نژاد و مازیار نکویی نیز در مرداد ۱۴۰۲ در ایذه و اصفهان بازداشت شدند.

روح‌الله خسروی، متولد ۱۳۶۸ و پدر دو فرزند، در تاریخ ۱ شهریور ۱۴۰۲ در ایذه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. پس از اتمام بازجویی‌ها، این افراد به زندان شیبان اهواز منتقل شدند.

پرونده این متهمان در یکی از شعب بازپرسی دادسرای ایذه تحت بررسی قرار گرفته است. اتهامات مطروحه علیه آنها در خصوص جرائم مرتبط با امنیت ملی بوده است، اما تا لحظه تنظیم این خبر، جزئیات این اتهامات مشخص نشده است.

اعتصاب غذای این افراد در اعتراض به طولانی شدن مدت بازداشت و عدم پیگیری قضایی، همچنان ادامه دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل