محکومیت مرتضی پروین و طاهر نقوی به ۱۲ سال حبس

مرتضی پروین و طاهر نقوی 

مرتضی پروین، فعال ترک (آذربایجانی)، و طاهر نقوی، وکیل دادگستری، به حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران مجموعاً به ۱۲ سال حبس محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طاهر نقوی و مرتضی پروین به حبس محکوم شده‌اند. حکم صادره توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، شامل یک سال حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام و پنج سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی برای هر یک از آنها است.

علاوه بر این، طاهر نقوی به عنوان مجازات تکمیلی، به دو سال ممنوعیت خروج از کشور و محرومیت از حقوق اجتماعی، از جمله عضویت در احزاب، محکوم شد.

یک منبع نزدیک به خانواده طاهر نقوی اعلام کرد که این وکیل زندانی به دلیل مخالفت با پوشیدن لباس زندان و استفاده از دستبند و پابند، از اعزام به بیمارستان برای معاینات پزشکی محروم شده است.

مرتضی پروین و طاهر نقوی در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات طاهر نقوی در تاریخ ۲۳ تیر ۱۴۰۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شد و آخرین جلسه دادرسی در شهریورماه همان سال انجام گرفت.

طاهر نقوی اخیراً با شکایت مسئولین زندان با پرونده جدیدی مواجه شده که اتهاماتی از جمله اخلال در نظم عمومی و توهین به مأمورین زندان را شامل می‌شود.

او در پی درگیری لفظی با یکی از مأمورین زندان به نام رضا اسدی نادرآبادی، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به قرنطینه زندان منتقل شد.

اواخر اردیبهشت ۱۴۰۳، جلسه رسیدگی به اتهامات مرتضی پروین نیز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید