اجرای حکم اعدام دو زندانی در زندان مرکزی زنجان

یوسف شیروانی

حکم اعدام یوسف شیروانی و جعفر سامعی که به اتهامات “قتل عمد” و “تجاوز به عنف” محکوم شده بودند، در زندان مرکزی زنجان به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳، حکم اعدام این دو مرد در زندان مرکزی زنجان اجرا شد.

یوسف شیروانی، ۳۷ ساله، به اتهام “قتل عمد” به قصاص نفس محکوم شده بود و جعفر سامعی نیز به اتهام “تجاوز به عنف” به اعدام محکوم شده بود.

این دو زندانی در روز دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳، به همراه دو زندانی دیگر که با اتهام “قتل عمد” به قصاص محکوم شده بودند، جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند. دو زندانی دیگر پس از اخذ مهلت از شکات پرونده به سلول‌های خود بازگشتند.

یک منبع مطلع درباره این دو زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت که یوسف شیروانی اهل تاکستان قزوین بود و از سه سال پیش به اتهام قتل بازداشت و به قصاص محکوم شده بود. جعفر سامعی نیز اهل هشترود بود و از سه سال پیش با اتهام تجاوز بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

تا لحظه تنظیم این خبر، اجرای این اعدام‌ها از سوی رسانه‌های داخلی ایران یا منابع رسمی تأیید نشده است.

در برخی پرونده‌های مربوط به اتهام “تجاوز به عنف”، گزارش‌هایی از شکنجه متهمان برای اخذ اعتراف و روند دادرسی شتابزده بدون حضور وکیل یا فرصت مناسب برای دفاع از خود مطرح می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل