الهه محمدی برای اجرای حکم حبس پنج ساله احضار شد

الهه محمدی

الهه محمدی، روزنامه‌نگار، با دریافت ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم پنج سال حبس خود به شعبه یکم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی ناحیه ۳۳ تهران احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳، خانم محمدی با دریافت این ابلاغیه به شعبه یکم اجرای احکام کیفری فراخوانده شد و باید ظرف پنج روز برای اجرای حکم پنج سال حبس، خود را به زندان اوین معرفی کند.

این احضاریه در حالی صادر شده است که وکلای نیلوفر حامدی، دیگر روزنامه‌نگار بازداشت‌شده، نیز خبر از احضار وی جهت اجرای حکم پنج سال حبس داده بودند. این دو روزنامه‌نگار در پی گزارش‌های مرتبط با اعتراضات سال ۱۴۰۱ بازداشت شدند.

در تاریخ ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳، سخنگوی قوه قضاییه از ارسال پرونده‌های الهه محمدی و نیلوفر حامدی به شعبه اجرای احکام خبر داده بود. هر دوی این افراد در روزهای ابتدایی اعتراضات به دلیل انتشار گزارش‌هایی از مرگ مهسا امینی، بازداشت و به زندان قرچک و سپس به زندان اوین منتقل شدند.

در اواخر مهرماه سال ۱۴۰۲، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، الهه محمدی را به اتهام “همکاری با دولت متخاصم آمریکا” به شش سال حبس، “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به پنج سال حبس و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس محکوم کرد. نیلوفر حامدی نیز به اتهامات مشابه به حبس‌هایی با مدت‌های مختلف محکوم شد.

در مردادماه ۱۴۰۳، دادگاه تجدیدنظر استان تهران اتهام “همکاری با دولت متخاصم آمریکا” را از هر دو روزنامه‌نگار رفع کرد، اما احکام دیگر شامل پنج سال حبس برای “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” و یک سال حبس برای “فعالیت تبلیغی علیه نظام” را تایید کرد.

طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس برای هر کدام از این روزنامه‌نگاران اعمال خواهد شد.

خانم‌ها محمدی و حامدی در ۲۴ دی‌ماه سال گذشته، با تودیع وثیقه از زندان آزاد شدند. پس از آزادی آن‌ها، مرکز رسانه قوه قضاییه از تشکیل پرونده‌ای جدید علیه این دو نفر به دلیل کشف حجاب خبر داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل