محرومیت پخشان عزیزی از ملاقات با وکیل و خانواده با دستور دادستان

پخشان عزیزی

پخشان عزیزی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، در زندان اوین از ملاقات با وکلا و خانواده خود محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پخشان عزیزی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، با دستور دادستانی از ملاقات با وکلا و به‌صورت نامحدود از ملاقات با خانواده‌اش منع شده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی، اعلام کرد که روز شنبه دو وکیل پخشان عزیزی به زندان اوین مراجعه کرده‌اند، اما بر اساس دستور دادستانی از ملاقات با وی جلوگیری شده است. این دستور توسط نیری، دادیار ناظر، به وکلا ابلاغ شده است.

این منبع مطلع همچنین افزود که علاوه بر پرونده اصلی که منجر به صدور حکم اعدام برای پخشان شده و در دیوان عالی کشور در حال بررسی است، وی به دلیل اعتراض به ورود صندوق رأی به بند زنان اوین در روز انتخابات و اعتراض به اعدام رضا رسائی و دیگر احکام اعدام، با دو پرونده جدید نیز مواجه شده است.

پخشان عزیزی در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از چهار ماه بازجویی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پخشان عزیزی در تاریخ ۸ خرداد ۱۴۰۳ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد و وی به اتهام بغی به اعدام محکوم گردید.

در اوایل مردادماه ۱۴۰۳، عزیز عزیزی، پرشنگ عزیزی و حسین عباسی، در پرونده‌ای مشترک با پخشان عزیزی، هرکدام به یک سال حبس محکوم شدند. حکم این افراد در تاریخ ۵ مهرماه توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران تأیید شد.

پخشان عزیزی، اهل مهاباد، سابقه بازداشت‌های پیشین نیز دارد؛ او در سال ۱۳۸۸ به دلیل فعالیت‌های سیاسی بازداشت و پس از چهار ماه با تودیع وثیقه آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید