محرومیت ۸ ماهه از ملاقات سه زندانی سیاسی در زندان ایلام

وحید چاوران، محمدحسین حاصلی و ناصر رضایی

سه زندانی سیاسی در زندان ایلام، وحید چاوران، محمدحسین حاصلی و ناصر رضایی، بیش از هشت ماه است که به دستور قاضی پرونده از ملاقات با خانواده خود محروم هستند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این سه زندانی به دلیل اتهاماتی همچون مشارکت در محاربه و اخلال در نظم عمومی، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب ایلام به ۱۲ سال حبس محکوم شده‌اند. حکم محرومیت از ملاقات این زندانیان به دستور قاضی پرونده آنها صادر شده است.

یکی از نزدیکان این زندانیان تأیید کرده است که چاوران، حاصلی و رضایی از ملاقات با خانواده خود منع شده‌اند. این محرومیت پس از خودکشی نافرجام وحید چاوران در ۲۵ دی‌ماه سال گذشته و انتقال وی به بیمارستان، اعمال شده است.

در تاریخ ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۲، وحید چاوران پس از بهبودی نسبی به زندان ایلام بازگردانده شد. گفته می‌شود اقدام به خودکشی یکی از دلایلی است که این سه زندانی همچنان از ملاقات با خانواده‌های خود محروم مانده‌اند.

احکام این زندانیان برای بازنگری به مراجع قضایی ارائه شده است، اما تاکنون به این اعتراضات رسیدگی نشده است. وحید چاوران در ۲ تیرماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در هنگام خروج از کشور بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ایلام منتقل شد.

این سه زندانی به همراه پنج نفر دیگر به دادگاه کیفری یک ایلام احضار شده بودند و همچنین چاوران به صورت جداگانه توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دهلران احضار شده بود.

پیگیری‌های خانواده این زندانیان تاکنون نتیجه‌ای نداشته و وضعیت آنها همچنان نامشخص است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل