وریشه مرادی، متهم سیاسی در هشتمین روز اعتصاب غذا

وریشه مرادی

وریشه مرادی، متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، در اعتراض به تداوم بازداشت و شرایط حقوقی خود، در هشتمین روز از اعتصاب غذا به سر می‌برد. وضعیت جسمانی او وخیم گزارش شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، وریشه مرادی که از تاریخ ۱۹ مهرماه ۱۴۰۲ اعتصاب غذای خود را آغاز کرده، همچنان در وضعیت جسمانی نامناسب به سر می‌برد.

منابع نزدیک به خانواده او اعلام کرده‌اند که او از مشکلات شدید جسمانی از جمله افت فشار خون و تشدید مشکلات مفاصل رنج می‌برد. وی علیرغم وضعیت وخیم، از دریافت سرم خودداری کرده و تنها آب، قند و نمک مصرف می‌کند.

اعتصاب غذای مرادی در اعتراض به تداوم بازداشت وی، محرومیت از ملاقات با خانواده و وکیل از اردیبهشت ماه سال جاری، و همچنین افزایش احکام اعدام در ایران صورت گرفته است. این ممنوعیت‌ها به دستور قاضی ابوالقاسم صلواتی اعمال شده‌اند.

وریشه مرادی در تاریخ ۱۰ مردادماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در حومه سنندج بازداشت و پس از گذراندن دوره بازجویی در بند ۲۰۹ زندان اوین، در تاریخ ۵ دی ماه ۱۴۰۲ به بند زنان این زندان منتقل شد.

اولین جلسه دادگاه او در تاریخ ۲۷ خردادماه ۱۴۰۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد. اتهامات مطرح‌شده علیه مرادی شامل عضویت در گروه‌های مخالف نظام و اقدام به بغی بود.

در تاریخ ۱۴ مردادماه و ۷ شهریورماه جلسات دادگاه به دلیل عدم حضور مرادی و نمایندگان دادستان به تعویق افتادند. در نهایت، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ ۱۴ مهرماه برگزار شد.

وضعیت وریشه مرادی همچنان نگران‌کننده است و اقدامات او بازتاب‌هایی از سوی مدافعان حقوق بشر داشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل