محرومیت شکیلا منفرد از تماس و ملاقات در زندان اوین

شکیلا منفرد

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، به دلیل محرومیت‌های ارتباطی، از تماس تلفنی و ملاقات حضوری با خانواده و وکیل خود منع شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شکیلا منفرد به مدت ۲۰ روز از برقراری تماس تلفنی با خانواده و وکیلش محروم بوده است. علاوه بر این، او اخیراً به مدت پنج هفته از ملاقات حضوری نیز منع شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی تأیید کرده است که این محرومیت‌ها از تاریخ ۷ مهرماه آغاز شده و خانم منفرد همچنان از این حقوق ارتباطی محروم است.

شکیلا منفرد در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و سپس با تودیع وثیقه در تاریخ ۲۴ شهریور همان سال آزاد شد. او مجدداً در بهمن‌ماه ۱۳۹۹ بازداشت و به زندان اوین منتقل گردید.

وی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام” به شش سال حبس تعزیری و چهار ماه کار اجباری محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر به چهار سال و دو ماه حبس قطعی تقلیل یافت.

در پرونده دیگری در دی‌ماه ۱۴۰۰، خانم منفرد به اتهام “عضویت در گروه‌های مخالف نظام” و “نشر اکاذیب” محاکمه و به مجموعاً دو سال و هشت ماه حبس و ۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد. پرونده‌های متعدد دیگر نیز علیه وی گشوده شده‌اند.

شکیلا منفرد، متولد ۱۳۷۲، شهروند ساکن تهران است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید