برگزاری جلسه بازپرسی احمدرضا حائری در زندان قزلحصار

احمدرضا حائری

روز چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳، جلسه بازپرسی احمدرضا حائری، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، به صورت ویدیو کنفرانس در شعبه اول بازپرسی ناحیه یک دادسرای عمومی و انقلاب کرج برگزار شد. این جلسه در رابطه با پرونده جدیدی بود که اخیراً علیه وی گشوده شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، احمدرضا حائری در این جلسه از خود در برابر اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «نشر اکاذیب» دفاع کرد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده در صفحه منتسب به این زندانی سیاسی، پرونده‌سازی جدید علیه او تحت فشار نهادهای امنیتی و به دنبال گزارشات و شکایت‌های مقامات زندان قزلحصار انجام شده است. دلیل این اقدامات، فعالیت‌های حائری در اعتراض به شکنجه زندانیان و مخالفت با مجازات اعدام در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» عنوان شده است.

احمدرضا حائری در شهریور ماه ۱۴۰۱ توسط دادگاه انقلاب تهران به سه سال و هشت ماه حبس محکوم و در اردیبهشت ۱۴۰۲ برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. در شهریور همان سال، او به همراه ۱۲ زندانی سیاسی دیگر به زندان قزلحصار کرج منتقل شد.

همچنین وی در تیرماه ۱۴۰۲، به دلیل پرونده‌ای که در دوران حبس علیه او تشکیل شده بود، از سوی دادگاه کیفری تهران به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد.

در شهریور ۱۴۰۳، وکیل وی، رامین صفرنیا، اعلام کرد که درخواست اعاده دادرسی احمدرضا حائری در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور پذیرفته شده است.

احمدرضا حائری پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود بارها بازداشت و محکوم به حبس شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید