کشته شدن جلیل باجیزهی، شهروند بلوچ، با تیراندازی مستقیم نیروهای اطلاعات در زاهدان

جلیل باجیزهی

جلیل باجیزهی، شهروند ۲۸ ساله بلوچ، صبح چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ در منطقه کشاورز زاهدان پس از تعقیب و گریز، توسط نیروهای اطلاعات هدف تیراندازی مستقیم قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله به سر جان باخت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳، نیروهای اطلاعات در منطقه کشاورز زاهدان به تعقیب و گریز جلیل باجیزهی، شهروند ۲۸ ساله بلوچ، پرداختند و در نهایت او را با شلیک مستقیم گلوله به سر به قتل رساندند. هویت وی به عنوان جلیل باجیزهی، فرزند عزیز و اهل زاهدان، تأیید شده است.

طبق گزارش منابع محلی، حادثه در ساعت ۷ صبح اتفاق افتاد و جلیل باجیزهی در دم بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر جان خود را از دست داد. نیروهای اطلاعات پس از تعقیب و تیراندازی، جسد او را به خانه‌اش منتقل کردند.

یک شهروند محلی در ویدئویی که به دست کمپین رسیده، ادعا کرده است که ماموران اطلاعات بعد از تیراندازی جلیل را به منزلش برده و مدعی شدند که او با اسلحه کمری خودکشی کرده است.

این در حالی است که شاهدان محلی این روایت را رد کرده‌اند و تاکید دارند که او توسط ماموران به قتل رسیده است.

این حادثه واکنش‌هایی از سوی شاهدان و ساکنان محله به دنبال داشته که ادعای خودکشی جلیل را نادرست و ناظر به خشونت مستقیم نیروهای اطلاعات می‌دانند.

تا کنون اطلاعات بیشتری درباره دلایل این تعقیب و گریز یا توضیحات رسمی مقامات مربوطه ارائه نشده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل