تداوم بلاتکلیفی علی جهانیان و فرشته سوری در بازداشت موقت

علی جهانیان و همسرش فرشته سوری

علی جهانیان و همسرش فرشته سوری پس از گذشت بیش از یک ماه (۳۷ روز) همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان‌های نهاوند و ملایر به سر می‌برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی جهانیان و همسرش فرشته سوری، که از بیش از یک ماه پیش در بازداشت موقت هستند، همچنان در زندان‌های نهاوند و ملایر به‌سر می‌برند. روز دوشنبه ۲۳ مهرماه، قرار بازداشت علی جهانیان به مدت یک ماه دیگر تمدید شد.

علی جهانیان پس از ۱۶ روز بازداشت در سلول انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات همدان، به زندان نهاوند منتقل شد. با پایان یافتن مراحل بازجویی، قرار بازداشت وی روز گذشته تمدید شد.

فرشته سوری، همسر علی جهانیان، در تاریخ ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۳ توسط مأموران اداره اطلاعات نهاوند مجدداً بازداشت و پس از مدتی به زندان ملایر منتقل شد. وی از بیماری‌های قلبی و اختلالات روانی رنج می‌برد، که باعث نگرانی خانواده او شده است.

اتهام علی جهانیان در مراحل بازجویی، “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است. این شاعر و فعال سیاسی ساکن نهاوند، پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌هایش بازداشت شده بود.

علی جهانیان و فرشته سوری در تاریخ ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳ در محل سکونت خود در نهاوند توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شدند. فرشته سوری پس از چند ساعت بازجویی با تودیع وثیقه آزاد شده بود، اما مجدداً دستگیر و به زندان ملایر منتقل شد.

وضعیت بلاتکلیف این زوج در زندان و تمدید بازداشت علی جهانیان بدون رسیدگی قضایی موجب نگرانی‌های حقوق بشری شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل