انتقال دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام  جهت اجرای حکم به زندان سپیدار اهواز

علی مجدم و معین خنفری

صبح روز سه‌شنبه، ۲۴ مهر ۱۴۰۳، گارد حفاظت زندان مرکزی اهواز (شیبان) دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام، علی مجدم و معین خنفری، را برای اجرای حکم به زندان سپیدار اهواز منتقل کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دو زندانی پیشتر توسط دادگاه انقلاب اهواز به همراه چهار نفر دیگر به اتهام عضویت در گروه «حرکه النضال العربی» و مشارکت در قتل دو بسیجی، یک پرسنل نیروی انتظامی و یک سرباز، به اعدام محکوم شده بودند.

افراد دیگری که همراه با مجدم و خنفری محکوم به اعدام شده‌اند، محمدرضا مقدم، حبیب دریس، عدنان غبیشاوی و سالم موسوی هستند. این شش نفر در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ توسط اداره اطلاعات در اهواز و شهرهای اطراف بازداشت شدند.

رسانه‌های داخلی پیشتر اعلام کرده بودند که این افراد در قتل دو بسیجی به نام‌های علی صالحی مجد و یونس بحر در شهرستان آبادان و همچنین یک پرسنل نیروی انتظامی و یک سرباز در منطقه خور موسی بندر امام نقش داشته‌اند.

سازمان «اطلس زندان‌های ایران» در گزارشی پیشتر به شکنجه و دادرسی ناعادلانه این زندانیان اشاره کرده بود. با تأیید حکم اعدام این زندانیان توسط دیوان عالی کشور، انتقال آن‌ها به زندان سپیدار نگرانی‌هایی را درباره نزدیک بودن اجرای حکم برانگیخته است.

انتقال این دو زن

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل