انتقال زرتشت احمدی راغب به بیمارستان در پی اعتصاب غذا

زرتشت احمدی راغب

زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، به دلیل وخامت حال جسمی ناشی از اعتصاب غذا، روز گذشته به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی که از تاریخ ۹ مهرماه ۱۴۰۳ در اعتراض به احکام صادره در دوران حبس خود دست به اعتصاب غذا زده بود، برای انجام عمل جراحی لاپاراسکوپی به بیمارستان “امام خمینی” تهران منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده زرتشت احمدی راغب اعلام کرد که وی از بیماری فتق رنج می‌برد و در چهاردهمین روز اعتصاب خود به بیمارستان منتقل شده است.

این زندانی از ابتدای سال جاری نیازمند جراحی بوده، اما به دلیل تأخیر و سنگ‌اندازی مسئولان، چندین بار تنها توسط پزشکانی غیرمتخصص و در بیمارستان‌هایی بدون امکانات لازم معاینه شده بود.

آقای احمدی راغب در تیرماه سال جاری و در پی شکایت مسئولان زندان قزلحصار در طول دوران حبس خود، به یک سال حبس اضافی و دو سال تبعید محکوم شد. اجرای این حکم مانع از آزادی او پس از نزدیک به پنج سال حبس بابت پرونده پیشین شد.

وی در اسفندماه ۱۴۰۱ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. همچنین، در خردادماه ۱۴۰۲، توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال و هشت ماه حبس محکوم شده بود.

در شهریورماه ۱۴۰۲، زرتشت احمدی راغب به همراه شماری دیگر از زندانیان سیاسی از زندان اوین به زندان قزلحصار کرج منتقل شدند.

این فعال سیاسی سابقه برخوردهای قضایی و تحمل حبس را به دلیل فعالیت‌های مدنی خود دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید