محرومیت از تماس و ملاقات؛ وضعیت حمیدرضا غریبی در زندان ساوه

حمیدرضا غریبی

حمیدرضا غریبی، زندانی سیاسی که در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان ساوه است، از حق تماس و ملاقات با خانواده خود محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حمیدرضا غریبی از زمان بازداشت در تیرماه ۱۴۰۳ تنها یک تماس کوتاه با خانواده‌اش داشته و از حق ملاقات نیز برخوردار نبوده است. این شرایط باعث افزایش نگرانی‌های خانواده و نزدیکان او شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی اعلام کرد که خانواده حمیدرضا غریبی از طریق دیگر زندانیان مطلع شده‌اند که او به تازگی به بند ۲ زندان ساوه منتقل شده است.

حمیدرضا غریبی در فروردین ۱۴۰۳، در پرونده‌ای توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه به اتهام توهین به رهبری در فضای مجازی به شش ماه و یک روز حبس محکوم شد که این حکم به مدت یک سال به حالت تعلیق درآمد.

وی همچنین در این پرونده از اتهام تبلیغ علیه نظام تبرئه شد، اما با اعتراض دادستان، شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر او را به هفت ماه و شانزده روز حبس محکوم کرد.

در مرداد ۱۴۰۳، حمیدرضا غریبی در پرونده‌ای دیگر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه به اتهام اهانت به مقدسات اسلام به دو سال حبس محکوم شد. پس از تسلیم به رای، یک چهارم از محکومیت وی کاهش یافت.

پس از پذیرش درخواست تجمیع احکام، شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی، به ریاست محسن عدالت، او را از بابت اتهام توهین به رهبری به پانزده ماه و یک روز حبس، تبلیغ علیه نظام به هفت ماه و شانزده روز حبس، و اهانت به مقدسات به بیست و هفت ماه و یک روز حبس محکوم کرد.

حمیدرضا غریبی، فرزند محمدرضا و اهل ساوه، در اوایل شهریور ۱۴۰۲ بازداشت و پس از حدود یک ماه با تودیع وثیقه آزاد شد، اما در تاریخ یک تیر ۱۴۰۳ دوباره بازداشت و به زندان ساوه منتقل گردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل