حکم ۱۰ سال حبس امیرحسین مقصودلو (تتلو) تایید و به اجرای احکام ارسال شد

امیرحسین مقصودلو

حکم ۱۰ سال حبس امیرحسین مقصودلو، معروف به “تتلو”، توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید و به اجرای احکام ارسال شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز، جزئیات محکومیت مقصودلو را در دو پرونده قضایی مجزا بیان کرد. وی اعلام کرد که مقصودلو به اتهام تشویق به فساد و فحشا به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

حکم ۱۰ ساله مقصودلو در مرحله تجدیدنظر تایید شده و این پرونده برای اجرای حکم به شعبه اجرای احکام ارسال شده است.

همچنین، در پرونده‌ای دیگر، او به پنج سال حبس به دلیل توهین به مقدسات محکوم شده که این پرونده در حال حاضر در دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است.

سخنگوی قوه قضاییه، اصغر جهانگیری در خصوص وضعیت مقصودلو در زندان عنوان کرد که او به دلیل برخی رفتارهای خلاف قانون و مقررات، مشمول تنبیهات انضباطی شده و هیچ تسهیلاتی برای او در نظر گرفته نشده است.

در اردیبهشت ماه سال جاری، وکیل مدافع مقصودلو بدون اشاره به جزئیات احکام صادره، از محکومیت موکلش به حبس‌های طویل‌المدت و کوتاه‌مدت خبر داد و اعلام کرد که مجازات‌های تکمیلی نیز برای او در نظر گرفته شده است.

جلسات دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو از تاریخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد.

امیرحسین مقصودلو در آذرماه سال گذشته توسط پلیس ترکیه به ایران منتقل شد و پس از هماهنگی با مراجع قضایی، بازداشت گردید. پیشتر نیز وی به خاطر شکایت مالباختگان سایت‌های شرط‌بندی به دادسرای جنایی تهران احضار شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید