ارسال پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی به اجرای احکام

نیلوفر حامدی و الهه محمدی

پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو روزنامه‌نگار که به شش سال حبس محکوم شده‌اند، به شعبه اجرای احکام ارسال شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اصغر جهانگیری، سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری روز یکشنبه ۲۲ مهرماه اعلام کرد که پرونده این دو روزنامه‌نگار به اجرای احکام ارجاع داده شده است.

نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار روزنامه “شرق” و الهه محمدی، روزنامه‌نگار روزنامه “هم‌میهن”، در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ بازداشت شدند. حامدی اولین عکس مهسا امینی را در حالت کما منتشر کرد و محمدی گزارشی از مرگ مهسا امینی تهیه کرد.

این دو روزنامه‌نگار ابتدا توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و به اتهام‌های مختلف از جمله “همکاری با دولت متخاصم آمریکا” به چندین سال حبس محکوم شدند.

در دادگاه تجدیدنظر استان تهران، اتهام همکاری با دولت متخاصم رد و حکم پنج سال حبس بابت “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” و یک سال حبس بابت “فعالیت تبلیغی علیه نظام” برای هر دو تأیید شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، برای هر کدام از این دو روزنامه‌نگار تنها حکم پنج سال حبس به اجرا در خواهد آمد.

این دو روزنامه‌نگار در دی‌ماه سال گذشته با تودیع وثیقه آزاد شدند، اما پس از آزادی، پرونده دیگری در دادسرای عمومی و انقلاب تهران علیه آن‌ها به دلیل “کشف حجاب” تشکیل شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال زندان برای هر یک از این روزنامه نگاران قابل اجرا خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل