محمد مومنی تیماس پس از یک سال حبس با مرخصی استعلاجی آزاد شد

محمد مومنی تیماس

محمد مومنی تیماس، زندانی ۶۴ ساله معروف به “ابونصار سیلاوی”، که توسط دادگاه انقلاب اهواز به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، پس از گذراندن یک سال از دوران محکومیت خود در زندان شیبان اهواز، روز سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳، ساعت ۹ شب با دریافت مرخصی استعلاجی به مدت یک ماه از بند ۵ این زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زندانیان سیاسی عرب اهوازی محبوس در زندان شیبان اهواز با مشکلات جدی در دسترسی به مرخصی استعلاجی روبرو هستند. این موضوع نگرانی‌های حقوق بشری را در پی داشته است.

هم‌اکنون بیش از ۲۰ نفر از این زندانیان به دلیل شرایط وخیم جسمانی نیاز فوری به درمان در بیمارستان‌های خارج از زندان دارند، اما با وجود شرایط بحرانی، اقدام مؤثری برای ارائه درمان یا اعطای مرخصی استعلاجی به آن‌ها صورت نگرفته است.

این وضعیت، نگرانی‌های شدیدی در خصوص رعایت حقوق بشر و سلامت زندانیان ایجاد کرده است. بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری این تأخیرها را محکوم کرده‌اند.

این سازمان‌ها از مقامات قضایی و دیگر نهادهای مسئول خواسته‌اند تا روند اعطای مرخصی استعلاجی به این زندانیان را تسهیل و به نیازهای درمانی آن‌ها به‌صورت فوری و مناسب رسیدگی کنند.

دسترسی به درمان و مراقبت‌های پزشکی مناسب، حقی اساسی است که باید برای تمامی افراد، از جمله زندانیان، تضمین شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید