اعتصاب غذای وریشه مرادی در زندان اوین در اعتراض به شرایط بازداشت

وریشه مرادی

وریشه مرادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، از روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳ در اعتراض به تداوم بازداشت، محرومیت از ملاقات با خانواده و وکیل، و افزایش احکام اعدام در ایران، دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، وریشه مرادی که به اتهام “بغی” متهم شده و بیش از ۱۴ ماه در بازداشت بلاتکلیف به سر می‌برد، در واکنش به شرایط خود اعتصاب غذا را آغاز کرده است.

یک منبع نزدیک به خانواده خانم مرادی اعلام کرد که او از اردیبهشت ماه سال جاری به دستور قاضی صلواتی از ملاقات با خانواده و وکیل خود محروم بوده است. مرادی به وضعیت بلاتکلیف خود و افزایش صدور احکام اعدام در ایران نیز اعتراض کرده است.

وریشه مرادی در تاریخ ۱۰ مردادماه ۱۴۰۲ در حومه سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۵ دی ماه همان سال به بند زنان زندان اوین منتقل شد. او پیشتر در بازداشتگاه وزارت اطلاعات تحت بازجویی قرار داشت.

اولین جلسه دادگاه وریشه مرادی در تاریخ ۲۷ خردادماه ۱۴۰۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، اما جلسات بعدی به دلایل مختلف از جمله عدم حضور وکیل و نماینده دادستان لغو شدند.

در نهایت، دومین جلسه دادگاه وی در تاریخ ۱۴ مهرماه ۱۴۰۳ در همان شعبه قضایی برگزار شد، اما نتیجه آن همچنان مشخص نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل