گزارشی از اعدام ۷ زندانی در زندان قزلحصار کرج به اتهام‌های مختلف

احمد نارویی و محمد اسحاقزهی

سحرگاه روز چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳، حکم اعدام دست‌کم ۷ زندانی در زندان قزلحصار کرج اجرا شد. این زندانیان به اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر، قتل و تجاوز به عنف به مرگ محکوم شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سه نفر از این زندانیان به نام‌های احمد نارویی، محمد نارویی و کامران سقایی به اتهام جرائم مواد مخدر اعدام شدند.

دو زندانی دیگر به اتهام قتل و دو تبعه افغانستان نیز به دلیل تجاوز به عنف به چوبه دار سپرده شدند.

احمد و محمد نارویی اهل سیستان و بلوچستان، و کامران سقایی اهل خرم‌آباد بودند. این دو برادر به اتهام حمل ۲۵ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در تهران و کامران سقایی به اتهام حمل ۷۰۰ کیلوگرم ماده مخدر مرفین در شهریار بازداشت و سپس محکوم به اعدام شده بودند.

در میان زندانیانی که به اتهام قتل اعدام شدند، یکی از آنها، آرمان هدایتی، در سال ۱۳۸۶ پدرش را در جریان یک درگیری خانوادگی به قتل رسانده بود. او پیش‌تر قصد داشت دختر ۱۰ ساله برادرش را به قتل برساند، اما در نهایت پدر خود را کشت. پس از یک بار مهلت گرفتن از خانواده مقتول، او نتوانست رضایت نهایی را کسب کند و حکم اعدامش اجرا شد.

زندانی دیگری که به اتهام قتل اعدام شد، مردی بود که در سال ۱۴۰۰ همسایه‌اش را به دلیل اختلافات شخصی به قتل رسانده و جسد او را سوزانده بود. تلاش‌های او برای کسب رضایت از خانواده مقتول نیز بی‌نتیجه ماند.

دو زندانی تبعه افغانستان که به اتهام تجاوز گروهی به یک زن در سال ۱۳۹۸ در غرب تهران محکوم شده بودند، نیز اعدام شدند.

این زن برای بازدید از یک خانه ویلایی به آنجا رفته بود که توسط هفت مرد افغان مورد تجاوز قرار گرفت. از این گروه، چهار نفر تاکنون اعدام شده‌اند و دو نفر دیگر در انتظار اجرای حکم خود هستند.

اعدام این زندانیان تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های رسمی تأیید نشده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل