پرهام پروری در زندان ایرانشهر بدون رعایت اصل تفکیک جرائم محبوس است

پرهام پروری

پرهام پروری، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ که دوران محکومیت خود را در زندان ایرانشهر سپری می‌کند، به دلیل عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در معرض خشونت قرار گرفته و اخیراً توسط زندانیان جرائم عمومی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پرهام پروری بدون رعایت اصل تفکیک جرائم با زندانیان جرائم عمومی در زندان ایرانشهر نگهداری می‌شود.

سروه سوزنی، مادر پرهام، اعلام کرده است که فرزندش به دلیل عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در معرض خطر و خشونت قرار دارد.

او افزود که در نتیجه بی‌توجهی مسئولان زندان، پرهام اخیراً در یک درگیری از سوی چند زندانی مورد ضرب و شتم قرار گرفته که منجر به شکستگی چشم و بخیه شده است و بدن وی نیز در اثر پرتاب فلاکس چای دچار سوختگی شده است.

پرهام پروری در تاریخ ۲۳ دی ۱۴۰۲ جهت اجرای حکم حبس و تبعید، از زندان اوین به زندان ایرانشهر منتقل شد.

در خرداد ۱۴۰۲، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی عموزاد او را به ۱۰ سال تبعید به زندان جاسک و پنج سال حبس تعزیری محکوم کرد.

این حکم در شعبه نهم دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد و درخواست اعاده دادرسی او در شهریور ۱۴۰۳ توسط دیوان عالی کشور رد شد.

رامین صفرنیا، وکیل پروری، در مورد اتهامات موکلش اعلام کرده که اتهام محاربه از پرونده او حذف شده و به اجتماع و تبانی، تشویش اذهان عمومی و مخدوش کردن پلاک تفهیم اتهام شده است.

پرهام پروری در ۱۲ مهر ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری در تهران بازداشت و پس از مدتی به زندان‌های مختلف منتقل شد. او ابتدا در زندان اوین و سپس در زندان تهران بزرگ و نهایتاً به زندان ایرانشهر منتقل شد.

پرهام پروری متولد ۱۳۷۶، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی ارومیه و اهل سقز است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل