یازدهمین روز از اعتصاب غذای زرتشت احمدی راغب در زندان قزلحصار

زرتشت احمدی راغب

زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، در یازدهمین روز از اعتصاب غذای خود به سر می‌برد. این اعتصاب در اعتراض به احکام صادر شده علیه وی در دوران حبس و محرومیت از مراقبت‌های پزشکی تخصصی است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی و فعال مدنی که در زندان قزلحصار کرج نگهداری می‌شود، هم‌اکنون در یازدهمین روز از اعتصاب غذای خود قرار دارد. او به دلیل اعتراض به احکام جدیدی که در دوران تحمل حبس علیه وی صادر شده، اعتصاب غذا کرده است.

این زندانی سیاسی، که به بیماری‌های مختلفی از جمله فتق، آرتروز و مشکلات چشمی مبتلا است، از دریافت مراقبت‌های پزشکی تخصصی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، وضعیت جسمانی او به دلیل تداوم اعتصاب غذا به شدت رو به ضعف است.

زرتشت احمدی راغب در تیرماه سال جاری در پرونده‌ای که با شکایت مسئولان زندان قزلحصار علیه وی تشکیل شده بود، به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد. اجرای این حکم مانع از آزادی او پس از پایان محکومیت پنج ساله‌اش که مورد عفو قرار گرفته بود، شده است.

این فعال مدنی در اسفندماه ۱۴۰۱ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. در خردادماه سال گذشته، دادگاه انقلاب تهران او را به پنج سال و هشت ماه حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده بود که از این حکم پنج سال آن قابلیت اجرا دارد.

در شهریورماه ۱۴۰۲، زرتشت احمدی راغب به همراه تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی از زندان اوین به زندان قزلحصار کرج منتقل شد. او پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مدنی خود سابقه چندین بار بازداشت و تحمل حبس را داشته است.

نزدیکان این زندانی سیاسی ابراز نگرانی کرده‌اند که با وجود مشکلات جسمی او، عدم توجه به وضعیت پزشکی‌اش می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی وی به همراه داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل