پایان محکومیت محمد ملکی، زندانی سیاسی در زنجان

محمد ملکی

روز سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳، دوران محکومیت محمد ملکی، زندانی سیاسی اهل زنجان که به‌صورت رای باز خارج از زندان بود، به پایان رسید.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد ملکی پس از تحمل یک ماه انفرادی، نه ماه زندان و یک ماه در نظام نیمه‌آزادی با محدودیت‌های فراوان، در نهایت با اعلام پایان محکومیت آزاد شد.

ملکی پیشتر در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و پس از یک ماه با تودیع وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

وی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود نوشت: “بعد از تحمل یک ماه انفرادی و بازداشت و بازجویی، نه ماه زندان و یک ماه نظام نیمه‌آزادی که با محدودیت‌های زیادی همراه بود، با اعلام پایان محکومیت، حبس من به اتمام رسید.”

وی در ۲۰ آذر ۱۴۰۲ توسط شعبه یازدهم دادگاه تجدیدنظر استان زنجان به هشت ماه حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام، سه سال و هفت ماه حبس به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و شش سال و یک روز حبس به اتهام تشکیل و مدیریت کانال جوانان محلات زنجان محکوم شده بود. از این حکم، پنج سال آن به حالت تعلیق درآمده بود.

محمد ملکی در ۱۶ دی ۱۴۰۲ برای تحمل محکومیت خود به زندان منتقل شد، اما چندی بعد حکم وی به رای باز تبدیل شد و وی از زندان زنجان خارج شد.

اکنون با پایان دوران محکومیت، محمد ملکی آزاد شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل