ادامه بلاتکلیفی نسیمه اسلام زهی و نوزادش در زندان اوین

بازداشت

نسیمه اسلام زهی، متهم امنیتی سنی‌مذهب، همراه با نوزاد شش‌ماهه خود همچنان بدون محاکمه در زندان اوین نگهداری می‌شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نسیمه اسلام زهی، متهم امنیتی اهل سنت، بیش از یک سال است که در زندان اوین بدون تشکیل دادگاه و تعیین تکلیف قضایی در بازداشت به‌سر می‌برد.

این مادر حدود ۴۰ ساله در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، فرزندش تسنیم را در زندان به دنیا آورده است.

این زن و نوزادش به مدت ۴۱ روز در سلولی انفرادی با شرایط نامناسب، بدون تهویه و نور کافی نگهداری شدند و سپس به بند زنان منتقل گردیدند.

وضعیت غیرانسانی و نامناسب برای نگهداری کودک در چنین شرایطی سلامت جسمی و روانی تسنیم را تهدید می‌کند.

نسیمه اسلام زهی همچنین مادر دختری دو ساله به نام عایشه است که هنگام بازداشت از او جدا شد. به گزارش منابع مطلع، عایشه به بهزیستی سپرده شده، اما مادرش تاکنون موفق به دیدار با او نشده است.

در شهریور ۱۴۰۲، نسیمه به همراه همسر و فرزندشان در شهرستان ملارد، استان تهران بازداشت و برای بازجویی به زاهدان منتقل شدند. بنا بر گزارشات امنیتی، خانواده اسلام زهی در زمان بازداشت حامل سلاح بوده‌اند.

نسیمه و همسرش به ظن عضویت در گروه ستیزه‌جوی داعش در شهریورماه ۱۴۰۲ در دادسرای استان سیستان و بلوچستان تفهیم اتهام شدند. پس از آن به زندان اوین منتقل گردیدند، اما هنوز هیچ جلسه دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات آنان تشکیل نشده است.

یک منبع مطلع پیشتر اعلام کرده بود که همسر نسیمه اصالتاً اهل مناطق کردنشین است. این زوج از زمان بازداشت تاکنون ملاقات حضوری با یکدیگر نداشته‌اند و همچنان بلاتکلیف در زندان اوین نگهداری می‌شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید