بلاتکلیفی ۱۹۸ روزه سه متهم سیاسی در زندان شیبان اهواز

امان جلالی‌نژاد

سه متهم سیاسی به نام‌های امان جلالی نژاد، جعفر سلمان نژاد و مهدی معمار، نزدیک به شش ماه است که بدون تعیین تکلیف در زندان شیبان اهواز در بازداشت به سر می‌برند. پرونده این افراد همچنان در دادسرای اهواز در دست بررسی است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این سه متهم به اتهامات سیاسی از جمله تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه‌های مخالف نظام، در یک پرونده مشترک متهم شده‌اند.

آنها از اواخر خردادماه ۱۴۰۳ در شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای انقلاب اهواز تفهیم اتهام شده و از آن زمان تاکنون در بازداشت هستند.

امان جلالی نژاد، ۳۳ ساله، معلم و عضو شورای هنرستان امیرکبیر اهواز، در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ در ورودی شهر اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او ابتدا در بند قرنطینه زندان شیبان بود و اوایل خردادماه به بند امنیتی این زندان منتقل شد.

جعفر سلمان نژاد، ۲۶ ساله، و مهدی معمار، دانشجوی رشته مکانیک، هر دو اهل اهواز بوده و ابتدای سال ۱۴۰۳ به صورت جداگانه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند. از زمان بازداشت، این متهمان از دسترسی به وکیل محروم بوده‌اند.

با گذشت ۱۹۸ روز از بازداشت این سه متهم، وضعیت پرونده آنها همچنان نامشخص بوده و دادسرای اهواز به بررسی پرونده ادامه می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل