کشته و زخمی شدن دو کولبر در مرز پیرانشهر

حسین کمال‌نیا

روز دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳، یک کولبر به نام حسین کمال‌نیا در مرز پیرانشهر بر اثر شلیک نظامیان جان باخت و یک کولبر دیگر به شدت زخمی شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در روز دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳، یک کولبر به نام حسین کمال‌نیا، اهل پیرانشهر، در پی شلیک مستقیم و ضرب و شتم از سوی نظامیان حکومتی در مرز پیرانشهر جان خود را از دست داد. هم‌زمان، یک کولبر دیگر نیز در این حادثه به شدت زخمی شد.

این حادثه در ارتفاعات مرزی «دلاوان» پیرانشهر رخ داده است. به گفته یک منبع مطلع، نظامیان حکومتی بدون ارائه هیچ‌گونه اخطار قبلی، کولبران را هدف شلیک مستقیم قرار داده‌اند.

حسین کمال‌نیا پس از زخمی شدن، مورد ضرب و شتم با قنداق کلاشینکوف قرار گرفت که منجر به جراحات شدید به ناحیه سر وی شد. او پس از انتقال به بیمارستان پیرانشهر به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

در این حادثه، فردین قلاش، کولبر دیگری از روستای کهنه‌خانه پیرانشهر، نیز به شدت زخمی شد و به دلیل وخامت حال، جهت دریافت درمان پزشکی به بیمارستانی در ارومیه منتقل گردید.

حسین کمال‌نیا، ۳۸ ساله و فرزند مراد، اهل روستای «اندیزه» از توابع بخش لاجان پیرانشهر بود. این حادثه بار دیگر وضعیت خطرناک کولبران در مناطق مرزی را برجسته می‌سازد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل