بازداشت و انتقال مطهره گونه‌ای به زندان

مطهره گونه‌ای

مطهره گونه‌ای، فعال دانشجویی و دانشجوی تعلیقی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به دلیل انتشار مطالبی در فضای مجازی بازداشت و به زندان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که بازداشت خانم گونه‌ای به دلیل انتشار مطالب مرتبط با اقدامات نظامی اخیر ایران صورت گرفته است.

او روز یکشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳، نیز با دریافت ابلاغیه‌ای به شعبه ۹ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران احضار شده بود.

همچنین معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اعلام کرد که حکم ادامه تحصیل مطهره گونه‌ای لغو شده و پرونده‌ای در کمیته انضباطی دانشگاه برای او تشکیل شده است.

اخیرا دادستان تهران علیه مطهره گونه‌ای به دلیل انتشار مطالبی در فضای مجازی اعلام جرم کرده است. خانم گونه‌ای پیشتر از تغییر محل تحصیل خود به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داده بود، پس از آنکه به همراه همسرش، مهدی هادی زاده، با حکم منع موقت از تحصیل و تغییر محل تحصیل مواجه شدند.

مطهره گونه‌ای در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او چند روز بعد با تودیع وثیقه آزاد شد.

در تیرماه ۱۴۰۳، شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران مطهره گونه‌ای را به یک سال حبس محکوم کرد.

خانم گونه‌ای، دانشجوی رشته دندانپزشکی و دبیر سابق سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، پیشتر در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل