پایان اعتصاب سروناز احمدی در زندان اوین

سروناز احمدی

سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان و زندانی سیاسی در زندان اوین، روز یکشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳، با وعده مساعد مسئولان برای رسیدگی به مطالبات خود، به اعتصاب داروی خود پایان داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سودابه بلالی،  مادر این زندانی اعلام کرد که سروناز احمدی پس از دریافت وعده برای اعزام به مرخصی درمانی، به اعتصاب داروی خود که از تاریخ ۱۷ شهریور در اعتراض به عدم برخورداری از مرخصی درمانی آغاز کرده بود، خاتمه داده است. او به مشکلات اعصاب و روان مبتلاست و نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارد.

سروناز احمدی در تاریخ هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲، به همراه جمعی از فعالین صنفی و کارگری در منزل محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به پنج سال حبس و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس، مجموعاً شش سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر به سه سال و شش ماه حبس تعزیری کاهش یافت.

سروناز احمدی پیش‌تر نیز در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ بازداشت و در تاریخ ۱۶ آذر همان سال با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

احمدی، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مددکاری از دانشگاه علوم بهزیستی در تهران، به عنوان یکی از فعالان حقوق کودکان شناخته می‌شود

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل