حکم اعدام محمود مهرابی در دیوان عالی کشور نقض شد

محمود مهرابی

حکم اعدام محمود مهرابی، زندانی سیاسی محبوس در زندان دستگرد اصفهان، به دنبال پذیرش درخواست فرجام‌خواهی، توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده وی برای بررسی مجدد به شعبه هم‌عرض در دادگاه انقلاب اصفهان ارجاع داده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، وکیل مدافع آقای مهرابی، بابک فارسانی، با انتشار این خبر گفت: «رای اعدام موکلم به اتهام افساد فی الارض با تلاش همکاران و مساعدت‌های صورت گرفته در دیوان عالی کشور نقض شد.»

این وکیل در خردادماه امسال از ثبت درخواست فرجام‌خواهی موکلش در دیوان عالی کشور خبر داده و اعلام کرده بود که «بیش از ده مورد اشکال اساسی رای صادره در لایحه دفاعیه ذکر شده است.»

محمود مهرابی در اردیبهشت ماه سال جاری به اتهام “افساد فی الارض” از سوی شعبه پنجم دادگاه انقلاب اصفهان به اعدام محکوم شد. اتهام وی شامل «ارتکاب گسترده نشر اکاذیب در صفحه اینستاگرامی» بود.

آقای مهرابی برای نخستین بار در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت و نهایتاً در تاریخ ۲۵ اسفندماه با تودیع وثیقه آزاد شد. ساعاتی پس از آزادی، وی دوباره در منزل شخصی خود در اصفهان بازداشت و به زندان دستگرد بازگردانده شد.

قرار جلب به دادرسی وی در مهرماه سال گذشته به اتهامات متعددی از جمله “افساد فی الارض از طریق نشر اکاذیب” صادر شد. همچنین در دی‌ماه سال ۱۴۰۲، آقای مهرابی با اتهامات جدیدی از جمله «انتشار محتوای مجرمانه در رسانه‌ها» مواجه گردید.

محمود مهرابی، ۳۵ ساله، شهروند ساکن اصفهان و مجرد، پیش از بازداشت در حوزه برق مشغول به فعالیت بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید