تأیید حکم اخراج سمیه اخترشمار، معلم مریوانی

سمیه اخترشمار

در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، هیأت تجدیدنظر وزارت آموزش و پرورش حکم اخراج سمیه اخترشمار، معلم رسمی شهرستان مریوان، را تأیید کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران اعلام کرد که در ماه‌های اخیر، نیروهای امنیتی و دستگاه‌های دولتی در کردستان با پرونده‌سازی علیه فعالان صنفی، اقدام به اخراج، کسر رتبه و تعلیق شغلی معلمان این استان کرده‌اند.

سمیه اخترشمار، که خردادماه ۱۴۰۳ توسط هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری استان کردستان اخراج شده بود، متهم به «انتشار مطالب توهین‌آمیز علیه نظام، عضویت در کانال‌های غیرقانونی صنفی معلمان، و انتشار محتواهای تحریک‌آمیز در فضای مجازی» شده است.

اداره آموزش و پرورش مریوان در تاریخ ۲۳ دی ۱۴۰۲ اتهامات مطرح‌شده علیه اخترشمار را به هیأت بدوی اعلام کرده بود و بر اساس همین اتهامات، هیأت بدوی در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ حکم اخراج وی را صادر کرد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ضمن محکوم کردن تداوم این پرونده‌سازی‌ها علیه فعالان صنفی، از حمایت‌های حقوقی برای اعاده حقوق سمیه اخترشمار خبر داده است.

سمیه اخترشمار، دبیر زبان انگلیسی، با ۱۷ سال سابقه کار، متولد ۲۲ تیر ۱۳۶۶ و دارای مدرک کارشناسی است. او متأهل و فرزند ایاز است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل