ششمین روز اعتصاب غذای زرتشت احمدی راغب در زندان قزلحصار کرج

زرتشت احمدی راغب

زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، در اعتراض به احکام صادره در دوران حبس، برای ششمین روز در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، به مدت شش روز است که در اعتراض به احکام جدیدی که طی دوران حبس علیه او صادر شده، دست به اعتصاب غذا زده است.

وی با وجود ابتلا به بیماری‌های متعدد، از جمله فتق، آرتروز و مشکلات چشمی، همچنان از دریافت مراقبت‌های پزشکی مناسب محروم مانده است.

یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی تأیید کرده است که زرتشت احمدی راغب پیش از این در آستانه آزادی قرار داشت؛ چرا که محکومیت پنج ساله او مورد بخشش قرار گرفته بود. اما صدور و اجرای احکام جدید در دوران حبس مانع آزادی او شدند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که آقای احمدی راغب از عید نوروز سال جاری به دلیل بیماری فتق باید تحت عمل جراحی قرار می‌گرفت، اما به دلیل عدم رسیدگی مسئولین زندان، تنها توسط پزشکان غیرتخصصی و در بیمارستان‌های فاقد تجهیزات لازم معاینه شده است. وی به درمان تخصصی و اعزام به بیمارستان مجهز نیاز دارد.

در تیرماه ۱۴۰۳، زرتشت احمدی راغب به دلیل پرونده‌ای که با شکایت مسئولان زندان قزلحصار کرج علیه او گشوده شد، به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد.

وی در اسفندماه ۱۴۰۱ بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. پیشتر در خردادماه ۱۴۰۱، دادگاه انقلاب تهران او را به پنج سال و هشت ماه حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده بود، که از این مدت پنج سال آن قابل اجرا است.

در شهریورماه ۱۴۰۲، زرتشت احمدی راغب به همراه تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی از زندان اوین به زندان قزلحصار کرج منتقل شد.

آقای احمدی راغب پیش‌تر نیز به دلیل فعالیت‌های سیاسی خود، با برخورد قضایی مواجه و به تحمل حبس محکوم شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل