۲۹ روز اعتصاب دارو توسط سروناز احمدی در زندان اوین

سروناز احمدی

سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان محبوس در زندان اوین، به مدت ۲۹ روز است که در اعتراض به عدم اعطای مرخصی درمانی و آزادی مشروط، در اعتصاب دارو به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان، که از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد، به مدت ۲۹ روز است که در زندان اوین در اعتصاب دارو به سر می‌برد. این اقدام اعتراضی در واکنش به رد درخواست‌های مرخصی درمانی و آزادی مشروط او انجام شده است. به گفته منابع حقوق بشری، تا این لحظه هیچ پاسخی به این درخواست‌ها ارائه نشده است.

این فعال مدنی پیش از این نیز، در پی حمله نیروهای امنیتی به بند نسوان زندان اوین دچار حمله پانیک شده و به بیمارستان منتقل شده بود.

پزشکان در آن زمان وضعیت او را مشکوک به صرع دانسته و تأکید کرده بودند که وی نیاز به رسیدگی پزشکی در خارج از زندان دارد.

سروناز احمدی از روز شنبه ۱۷ شهریورماه، اعتصاب خود را آغاز کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که وضعیت جسمانی او به دلیل این اعتصاب دارو رو به وخامت گذاشته است.

احمدی در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، در آستانه روز جهانی کارگر، به همراه تعدادی از فعالان صنفی و کارگری توسط نیروهای امنیتی در منزل محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

او توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به ۵ سال حبس و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس، مجموعاً به ۶ سال زندان محکوم شد. با این حال، حکم او در دادگاه تجدیدنظر به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری کاهش یافت.

سروناز احمدی پیش‌تر نیز در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ بازداشت شده و در تاریخ ۱۶ آذر همان سال با تودیع وثیقه آزاد شده بود. او دارای مدرک کارشناسی ارشد مددکاری از دانشگاه علوم بهزیستی تهران و از فعالان حقوق کودکان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل