اجرای حکم اعدام سه زندانی در زندان مرکزی ایلام

حکم اعدام سه زندانی با اتهام «قتل عمد» به نام‌های نیما فرهمند، نصرت‌الله منتی و مهدی خراسان، صبح سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در زندان مرکزی ایلام به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳، حکم اعدام سه زندانی به نام‌های نیما فرهمند (پیشگر)، ۲۴ ساله، نصرت‌الله منتی و مهدی خراسان، در زندان مرکزی ایلام به اجرا گذاشته شد. این افراد به اتهام «قتل عمد» محکوم به قصاص نفس شده بودند.

یک منبع مطلع در خصوص این اعدام‌ها به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «نیما فرهمند و نصرت‌الله منتی هر دو اهل ایلام و از شهروندان کرد بودند و مهدی خراسان نیز شهروند عرب اهل بخش دشت عباس دهلران بود.»

علیرغم اجرای این احکام، تا لحظه تنظیم این خبر هیچ‌یک از رسانه‌های داخلی ایران و منابع رسمی، اجرای اعدام این سه نفر را تأیید یا اعلام نکرده‌اند.

نیما فرهمند، نصرت‌الله منتی و مهدی خراسان به اتهام ارتکاب قتل عمد به مجازات اعدام محکوم شده بودند و پس از طی مراحل قانونی، احکام آنها به اجرا درآمد.

سازمان‌های حقوق بشری به‌ویژه در رابطه با اتهام قتل عمد در ایران تأکید کرده‌اند که در این کشور درجه‌بندی مشخصی برای قتل عمد وجود ندارد. این مسئله باعث می‌شود که هر نوع قتلی، بدون توجه به انگیزه یا شدت و ضعف، منجر به صدور حکم اعدام شود.

اعدام این سه زندانی بخشی از نگرانی‌های مداوم در خصوص اجرای گسترده مجازات اعدام در ایران است که همچنان مورد توجه نهادهای حقوق بشری قرار دارد.

تصویر زیر آگهی ترحیم نیما فرهمند (پیشگر) است:

تصویر زیر متعلق به نصرالله منتی است:

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل