بلاتکلیفی و محرومیت از درمان سیامک ابراهیمی پس از نقض حکم حبس در زندان اوین

سیامک ابراهیمی

سیامک ابراهیمی، زندانی سیاسی، بیش از سه ماه پس از نقض حکم حبس توسط دیوان عالی کشور، همچنان در انتظار رسیدگی مجدد به پرونده خود است و با وجود مشکلات جسمی، از درمان مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سیامک ابراهیمی، زندانی سیاسی در زندان اوین، علیرغم گذشت بیش از سه ماه از نقض حکم حبسش توسط دیوان عالی کشور، همچنان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد و رسیدگی مجدد به پرونده او در شعبه هم‌عرض انجام نشده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی اظهار داشت که با وجود گذشت قریب به چهار ماه از نقض حکم آقای ابراهیمی، رسیدگی به پرونده وی هنوز آغاز نشده است. این زندانی از مشکلات جسمی در نواحی دست، پا و گردن رنج می‌برد و همچنان از خدمات درمانی مناسب و اعزام به مراکز فیزیوتراپی خارج از زندان محروم است.

سیامک ابراهیمی پیش‌تر توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به پنج سال حبس و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به هشت ماه حبس محکوم شده بود.

حکم اولیه سیامک ابراهیمی توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تأیید شد و او در بهمن‌ماه سال گذشته برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

در تاریخ ۱۳ خردادماه ۱۴۰۳، دیوان عالی کشور حکم حبس سیامک ابراهیمی را نقض و پرونده او را برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارجاع داد. اما تاکنون این رسیدگی مجدد صورت نگرفته است.

وضعیت سلامتی سیامک ابراهیمی همچنان نامناسب است و او به خدمات درمانی و فیزیوتراپی نیاز دارد. عدم رسیدگی مناسب پزشکی و بلاتکلیفی حقوقی او باعث نگرانی خانواده و نهادهای حقوق بشری شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل