کشته و مجروح شدن دو شهروند بلوچ در پی تیراندازی نیروهای امنیتی در مهرستان

محمد حسین‌بر و مجید بارانزهی

بامداد روز جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳، تیراندازی نیروهای اداره اطلاعات شهرستان مهرستان به سمت یک موتورسیکلت در حال حرکت، موجب کشته شدن یک نفر و مجروح شدن یک نفر دیگر شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در بامداد روز جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳، نیروهای اداره اطلاعات شهرستان مهرستان بدون هشدار قبلی به سمت یک موتورسیکلت در حال حرکت در خروجی این شهرستان به سمت سیب و سوران تیراندازی کردند. در نتیجه این تیراندازی، یک نفر در دم جان باخت و نفر دوم به شدت مجروح شد.

هویت شهروند جان‌باخته «مجید بارانزهی» ۲۳ ساله، فرزند شیرمحمد، و هویت شهروند مجروح «محمد حسین‌بر» حدوداً ۱۲ ساله، فرزند شریف، هر دو اهل و ساکن پسکوه از توابع شهرستان سیب و سوران توسط منابع محلی تأیید شده است.

بر اساس گزارش منابع محلی، حادثه در ساعت ۳:۲۰ بامداد و در نزدیکی پلیس راه در محور مهرستان به سیب و سوران رخ داده است. در این حادثه مجید بارانزهی در دم جان باخت و محمد حسین‌بر به دلیل جراحات شدید به بیمارستانی در ایرانشهر منتقل شد.

طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، این دو شهروند بامداد همان روز پس از شرکت در مراسم عروسی در روستای پیرآباد شهرستان مهرستان در حال بازگشت به روستای پسکوه محل سکونت خود بودند که مورد هدف نیروهای امنیتی قرار گرفتند.

پس از تیراندازی، نیروهای امنیتی محل را ترک کردند و دو شهروند مجروح توسط دیگر افرادی که در حال بازگشت از همان مراسم بودند به بیمارستان منتقل شدند. این افراد با تماس به اورژانس شرایط را گزارش دادند.

منابع محلی همچنین افزودند که نیروهای اداره اطلاعات پس از مدتی به صحنه حادثه بازگشتند و ادعا کردند که این دو نفر توسط افراد مسلح ناشناس هدف قرار گرفته‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل