گزارشی از اجرای حکم اعدام هشت زندانی از جمله یک زن در زندان قزل‌حصار کرج

صبح روز چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳، حکم اعدام دست‌کم هشت زندانی در زندان قزل‌حصار کرج به اجرا درآمد. این افراد با اتهامات مختلفی از جمله «محاربه»، «تجاوز به عنف» و «قتل عمد» محکوم شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طبق گزارش‌ها، دو نفر از این زندانیان، علی ممشلو و مرتضی عبدالحسین‌پور، به اتهام «محاربه از طریق سرقت مسلحانه» به اعدام محکوم شده بودند.

همچنین، سه نفر دیگر به نام‌های فضل‌اله پورنصیری، صابر حق‌مرادی و بهنام دستجردی با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم و اعدام شدند.

در میان اعدامی‌ها، یک زن نیز که به اتهام «قتل عمد» محکوم شده بود، اعدام شد. هویت این زن تا لحظه تنظیم این خبر مشخص نشده است. منابع خبری گزارش داده‌اند که این زن در اسفند ۱۳۹۵ با همدستی فردی دیگر همسرش را به قتل رسانده بود.

دو زندانی دیگر که تبعه افغانستان بودند و با اتهام «تجاوز به عنف» محکوم شده بودند، نیز در این روز اعدام شدند. هویت این دو نفر تا کنون احراز نشده است.

پیش از این، سازمان حقوق بشر ایران نسبت به انتقال نه زندانی برای اجرای حکم هشدار داده بود. اما یک نفر از این زندانیان با اتهام «قتل عمد» موفق به اخذ مهلت از شکات پرونده شد و به سلول خود بازگشت.

وبسایت روزنامه همشهری خبر اعدام یک زن و پنج مرد را تأیید کرده است، اما درباره دو زندانی محکوم به «محاربه از طریق سرقت مسلحانه» سکوت کرده است.

طبق آمارهای حقوق بشری، در سال ۲۰۲۲ دست‌کم ۱۵ نفر با اتهامات «محاربه» و «افساد فی الارض» اعدام شدند که این اتهامات برای طیف گسترده‌ای از جرایم استفاده می‌شود.

تصویر زیر متعلق به فضل‌اله پورنصیری است:

تصویر زیر آگهی ترحیم فضل‌اله پورنصیری است:

تصویر زیر متعلق به بهنام دستجردی است:

تصویر زیر متعلق به صابر حق‌مرادی است:

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل