محرومیت ولی‌ الله قدمیان، شهروند بهائی ۶۷ ساله، از رسیدگی پزشکی در زندان اوین

ولی‌ الله قدمیان

ولی‌ الله قدمیان، شهروند بهائی ۶۷ ساله که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند، از دسترسی به خدمات پزشکی تخصصی محروم مانده است. او پس از انتقال به بیمارستان، بدون دریافت درمان مناسب به زندان بازگردانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ولی‌ الله قدمیان که از بیماری ریوی رنج می‌برد، مدت‌ها با علائم شدید سرماخوردگی در زندان روبرو بوده و تنها درمان تجویزی برای او آنتی‌بیوتیک بوده است.

منبعی نزدیک به خانواده این زندانی اعلام کرده که با وخامت حال آقای قدمیان، آزمایش‌ها نشان داده‌اند که او دچار آسیب ریوی شده و نیاز به درمان تخصصی فوری دارد. اما به دلیل کارشکنی‌های اداری و عدم تأیید مدارک لازم، انتقال او به بیمارستان با تأخیر انجام شده است.

این منبع افزود که پس از انتقال آقای قدمیان به بیمارستان، به دلیل نبود پزشک متخصص، از بستری شدن وی جلوگیری شد و او بدون دریافت مراقبت‌های لازم به زندان بازگردانده شد، در حالی که به درمان فوری نیاز دارد.

ولی‌ الله قدمیان پیشتر در مهرماه سال گذشته توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به دو سال حبس محکوم شده و در حال گذراندن این دوره محکومیت است.

او همچنین سابقه بازداشت‌های متعدد به دلیل فعالیت‌های خود به عنوان یک شهروند بهائی را در کارنامه دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل