برگزاری جلسه آخرین دفاع کوکب بداغی، فعال صنفی فرهنگیان خوزستان

کوکب بداغی

روز سه شنبه، جلسه آخرین دفاع کوکب بداغی پگاه، فعال صنفی فرهنگیان خوزستان، در شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز برگزار شد. این فعال صنفی پس از تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جلسه بازپرسی نهایی خانم بداغی پگاه روز سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در دادسرای اهواز برگزار شد. او در این جلسه دفاعیات نهایی خود را در خصوص اتهامات مطرح‌شده ارائه داد.

منبعی نزدیک به خانواده خانم بداغی اعلام کرد که اتهامات مطرح‌شده علیه او مربوط به فعالیت‌های صنفی و معلمان است. این فعال صنفی پس از تفهیم اتهام و ارائه وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شده است.

کوکب بداغی پگاه، پیش‌تر با دریافت احضاریه‌ای به این مرجع قضایی فراخوانده شده بود. او در اواخر تیرماه ۱۴۰۲ به دلیل شرکت در اعتراضات معلمان و سخنرانی در آن‌ها، به یک ماه انفصال موقت از خدمت محکوم شد.

این فعال صنفی در جلسه بدوی رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش استان خوزستان که در ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ برگزار شد، به سه ماه انفصال از خدمت محکوم شده بود.

همچنین، در ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲، منزل شخصی و محل کار خانم بداغی توسط نیروهای امنیتی تفتیش شد و برخی از وسایل شخصی وی ضبط گردید.

کوکب بداغی پگاه، دبیر تربیت بدنی مقطع دبیرستان مدارس شهرستان ایذه، پیش‌تر نیز به دلیل فعالیت‌های صنفی خود، سابقه احضار و تشکیل پرونده را داشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل