اعدام سه زندانی در زندان مرکزی شیراز به اتهام «مواد مخدر»

امین شهابی و حسین مقامی

طبق اطلاعات جدید، در روز یک‌شنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۳، حکم اعدام سه زندانی به نام‌های حسین مقامی، رضا محمدی و امین شهابی در زندان مرکزی شیراز (عادل‌آباد) به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این سه زندانی به اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند. حسین مقامی ۲۹ ساله، رضا محمدی حدوداً ۴۰ ساله و امین شهابی ۳۳ ساله هستند.

یک منبع مطلع به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «حسین مقامی اهل اهواز بود و از چهار سال پیش به اتهام مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

رضا محمدی اهل شیروان و از سه سال پیش به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت شده بود. امین شهابی نیز اهل جهرم و از چهار سال پیش به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت و محکوم به اعدام شده بود.»

این سه زندانی از زندان پیربنوی شیراز که اکثریت محکومان مواد مخدر در آنجا هستند، به زندان عادل‌آباد منتقل شده بودند.

پیشتر، خبر اعدام دو مرد بلوچ در همان روز در زندان مرکزی شیراز اعلام شده بود، بنابراین شمار اعدام‌ها در این زندان به پنج نفر افزایش یافت.

تا زمان تنظیم این خبر، اعدام هیچ‌یک از این زندانیان از سوی رسانه‌های داخلی یا منابع رسمی اعلام نشده است. اعدام زندانیانی با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» در چهار سال گذشته به‌طور مستمر افزایش یافته و در سال ۲۰۲۳، تعداد اعدام‌ها به ۴۷۱ مورد رسید که نسبت به سال ۲۰۲۲، ۸۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل