ناهید تقوی، زندانی دو تابعیتی، تحت نظارت پابند الکترونیکی به مرخصی اعزام شد

ناهید تقوی

ناهید تقوی، زندانی ۶۹ ساله دو تابعیتی ایرانی-آلمانی، روز شنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۳ تحت نظارت پابند الکترونیکی از زندان اوین به مرخصی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این مرخصی با محدودیت تردد تا شعاع ۱۰۰۰ متری از منزل وی انجام شده است. مریم کلارن، دختر ناهید تقوی، با انتشار مطلبی این خبر را اعلام کرد.

خانم تقوی پیش‌تر در تاریخ ۱۹ دی ۱۴۰۲ نیز تحت شرایط مشابه به مرخصی درمانی اعزام شده بود، اما به رغم عدم تکمیل مراحل درمان، در تاریخ ۹ اسفندماه همان سال به زندان اوین بازگردانده شد.

وی در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت شد و از آن زمان طی هشتاد جلسه، معادل هزار ساعت تحت بازجویی قرار گرفت.

ناهید تقوی بارها به بهانه‌های مختلف از بند زنان زندان اوین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل و به صورت بلاتکلیف در سلول‌های انفرادی نگهداری شده است. در مجموع، او ۲۰۰ روز از حبس خود را در سلول‌های انفرادی گذرانده است.

وی نهایتاً توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهامات “مشارکت در اداره گروه غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۰ سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد.

خانم تقوی از مشکلات جدی در ستون فقرات رنج می‌برد و به فتق‌های متعدد دیسک و سندرم تونل کارپال دست مبتلاست.

وضعیت سلامتی او و تجربه‌های متعدد بازداشت و حبس، نگرانی‌های جدی درباره حقوق بشر و شرایط زندانیان را به همراه دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل