ممانعت از درمان؛ بازگرداندن ابوالحسن منتظر به زندان اوین علیرغم حمله قلبی

ابوالحسن منتظر

ابوالحسن منتظر، زندانی سیاسی ۶۵ ساله، پس از حمله قلبی و انتقال به بیمارستان طالقانی، علیرغم نیاز به درمان تخصصی، به دستور رئیس زندان اوین به زندان بازگردانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی که از بیماری‌های قلبی و سایر مشکلات جسمی رنج می‌برد، بامداد جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ در پی وخامت حال به بیمارستان منتقل شد.

با این حال، عصر همان روز به دلیل مخالفت مسئولان با بستن دست و پای او به تخت بیمارستان، مجدداً به زندان اوین بازگردانده شد.

منبعی نزدیک به خانواده این زندانی اعلام کرد که پزشکان بر انجام آزمایشات و درمان تخصصی او تأکید داشتند، اما دستور بازگشت به زندان مانع این درمان شد.

ابوالحسن منتظر، که پیشتر به دلیل بیماری قلبی تحت عمل قلب باز قرار گرفته بود، در دی‌ماه سال گذشته بازداشت شد و علیرغم گذشت بیش از ۹ ماه، همچنان در وضعیت بلاتکلیف در زندان اوین به سر می‌برد.

او که از بیماری‌های قلبی، ریوی، کلیوی و آرتروز رنج می‌برد، در هنگام بازداشت اخیر نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفت که منجر به باز شدن بخیه‌های داخلی محل عمل جراحی قبلی او شد.

ابوالحسن منتظر، از زندانیان سیاسی دهه ۶۰، پیشتر در سال ۱۳۹۷ نیز بازداشت و به پنج سال حبس محکوم شده بود که پس از سه سال با صدور بخشنامه عفو از زندان رجایی‌شهر آزاد شد. اکنون او به اتهام “بغی” در یک پرونده مشترک با شش نفر دیگر متهم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید