مخالفت با درخواست آزادی مشروط لاله ساعتی، نوکیش مسیحی زندانی در اوین

لاله ساعتی

درخواست آزادی مشروط لاله ساعتی، نوکیش مسیحی محبوس در زندان اوین، با مخالفت ضابط پرونده به دلیل “عدم همکاری با وزارت اطلاعات” مواجه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، لاله ساعتی، نوکیش مسیحی زندانی در بند زنان زندان اوین، پس از ارائه درخواست آزادی مشروط با مخالفت مواجه شد. این مخالفت به دلیل “عدم همکاری‌های لازم با وزارت اطلاعات” صورت گرفته است.

خانم ساعتی از اواخر تیرماه ۱۴۰۳، چندین بار از بند عمومی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و تحت بازجویی قرار گرفته است. وی به‌تازگی از این انتقالات پی در پی ابراز نارضایتی کرده و تمایلی به ادامه بازجویی‌ها ندارد.

لاله ساعتی، متولد ۱۳۵۷، پس از بازگشت به ایران توسط نیروهای امنیتی دستگیر و در ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ به بند زنان زندان اوین منتقل شد. او طی دوران بازداشت بارها به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفته است.

در فروردین ماه ۱۴۰۳، خانم ساعتی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به دو سال حبس و منع خروج از کشور محکوم شد.

با وجود شرایط نامساعد جسمی، لاله ساعتی در اردیبهشت ماه امسال از رسیدگی پزشکی مناسب در زندان محروم شد و وضعیت جسمانی او همچنان نامناسب گزارش شده است.

مخالفت با آزادی مشروط لاله ساعتی همچنان در حالی ادامه دارد که او با مشکلات سلامتی دست و پنجه نرم می‌کند و از رسیدگی‌های حقوقی و درمانی مناسب محروم مانده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل