بلاتکلیفی ناهید بهروزی، شهروند بهائی در زندان کچویی کرج

ناهید بهروزی

ناهید بهروزی، شهروند بهائی ساکن فردیس، پس از ۶۱ روز بازداشت موقت در زندان کچویی کرج همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و امکان آزادی موقت با قرار وثیقه برای او فراهم نشده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ناهید بهروزی (فروهری)، شهروند بهائی ساکن فردیس، پس از ۶۱ روز از بازداشت موقت خود در زندان کچویی کرج، همچنان در وضعیت نامشخصی به سر می‌برد. تلاش‌ها برای آزادی موقت او با قرار وثیقه تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

خانم بهروزی از زمان بازداشت خود در تاریخ ۸ مرداد ۱۴۰۳ توسط نیروهای اداره اطلاعات فردیس، در زندان کچویی نگهداری می‌شود.

یک منبع نزدیک به خانواده خانم بهروزی اعلام کرده است که وضعیت جسمانی او به دلیل سم‌پاشی در زندان به منظور مبارزه با حشرات و بهبود شرایط بهداشتی، وخیم‌تر شده است. ناهید بهروزی مبتلا به بیماری تنفسی است و این سم‌پاشی مشکلات تنفسی او را تشدید کرده است.

این شهروند بهائی در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ پس از پایان مراحل بازجویی، از بازداشتگاه اداره اطلاعات فردیس به زندان کچویی کرج منتقل شد و از آن زمان تاکنون در این زندان نگهداری می‌شود.

علیرغم گذشت بیش از دو ماه از بازداشت، دلایل دقیق بازداشت و اتهامات رسمی علیه ناهید بهروزی هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است.

خانواده و نزدیکان ناهید بهروزی همچنان نگران وضعیت سلامتی و بلاتکلیفی حقوقی وی هستند و از مقامات قضایی خواسته‌اند که هرچه سریع‌تر به وضعیت او رسیدگی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل