آخرین وضعیت عباس کورکوری: ۸ ماه محرومیت از ملاقات و تایید حکم اعدام

عباس کورکوری

عباس کورکوری، زندانی محکوم به اعدام در زندان شیبان اهواز، از بهمن ماه ۱۴۰۱ از ملاقات با خانواده خود محروم است و حکم اعدام وی توسط دیوان عالی کشور در دی ۱۴۰۲ تأیید شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عباس کورکوری، شهروند محکوم به اعدام که در بند هشت زندان شیبان اهواز نگهداری می‌شود، از بهمن ماه ۱۴۰۱ به‌طور مداوم از ملاقات با خانواده خود محروم بوده است. این محرومیت بیش از هشت ماه ادامه داشته و نگرانی‌های بسیاری در خصوص وضعیت حقوق بشری وی ایجاد کرده است.

عباس کورکوری از ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در سلول انفرادی زندان شیبان اهواز نگهداری شده و در اواسط مرداد ماه به بند هشت این زندان منتقل شده است. این انتقال بدون پایان یافتن محرومیت از ملاقات با خانواده صورت گرفته است.

در دی ماه ۱۴۰۲، دیوان عالی کشور حکم اعدام عباس کورکوری را تایید کرد و پرونده وی به شعبه اجرای احکام دادگاه ایذه ارجاع داده شد.

این شهروند در اواخر فروردین ۱۴۰۱ به اتهام «محاربه و افساد فی الارض» توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شده بود.

اتهامات وارده به عباس کورکوری شامل نقش داشتن در قتل کیان پیرفلک، کودک جان‌باخته در اعتراضات سراسری، است.

با این حال، خانواده پیرفلک این اتهام را رد کرده‌اند و مادر کیان پیرفلک تأکید کرده که مأموران امنیتی در زمان بازگشت به خانه آن‌ها تیراندازی کرده‌اند.

دادگاه عباس کورکوری او را به اتهاماتی نظیر «اخلال در نظم عمومی، تشکیل گروه‌های مخالف نظام، و ایجاد آسیب‌های جسمانی و مالی» متهم کرده است.

بر اساس این اتهامات، او به مشارکت در قیام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران و کشتار هفت نفر، از جمله کیان پیرفلک، متهم شده است.

در اواخر دی ماه ۱۴۰۱، دادستان ایذه اعلام کرد که پرونده قضایی برای ۷۰ شهروند معترض مرتبط با تجمعات ۲۵ آبان در این شهرستان تشکیل شده است. در این تاریخ، دست‌کم هفت شهروند، از جمله کیان پیرفلک، به ضرب گلوله مأموران جان خود را از دست دادند.

در حالی که مقامات دولتی ایران بر “تروریستی” بودن حوادث ۲۵ آبان ایذه تأکید دارند، گزارش‌های شاهدان عینی و خانواده‌های قربانیان، از جمله خانواده پیرفلک، با این ادعاها مغایرت داشته و اطلاعات منتشر شده روایت متفاوتی از وقایع آن روز ارائه می‌دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل