اعزام ابوالحسن منتظر، زندانی سیاسی، به بیمارستان پس از حمله قلبی

ابوالحسن منتظر

ابوالحسن منتظر، متهم سیاسی ۶۵ ساله محبوس در زندان اوین، به دلیل حمله قلبی و وخامت حال، بامداد امروز به بیمارستان طالقانی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی که از بیماری‌های قلبی و سایر مشکلات سلامتی رنج می‌برد، مدت‌ها از دریافت خدمات پزشکی مناسب و اعزام به مراکز درمانی تخصصی محروم بوده است. نهایتاً وی در پی حمله قلبی به بیمارستان خارج از زندان منتقل شد.

منابع نزدیک به خانواده وی اعلام کردند که پیشتر بهداری زندان اوین تأیید کرده بود که وی باید برای درمان به بیمارستان مسیح دانشوری اعزام شود، اما این درخواست‌ها به دلیل مخالفت دادستان و نهادهای امنیتی بارها به تأخیر افتاده بود.

ابوالحسن منتظر در دوره حبس قبلی خود تحت عمل قلب باز قرار گرفته و در جریان بازداشت اخیر نیز به دلیل ضرب و شتم، بخیه‌های محل عمل وی آسیب دیده بود که موجب تشدید وضعیت جسمانی او شده است.

ابوالحسن منتظر در تاریخ یکم دی ماه سال گذشته در تهران بازداشت شد و علیرغم گذشت بیش از ۹ ماه از زمان دستگیری، کماکان در زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسرمیبرد.

ابوالحسن منتظر در تاریخ یکم دی ماه سال گذشته در تهران بازداشت شد و علیرغم گذشت بیش از ۹ ماه از زمان دستگیری، کماکان در زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی به سرمی برد.

این زندانی سیاسی از بیماری‌های قلبی، ریوی، کلیوی، مجاری ادراری و آرتروز رنج می‌برد و در دوره حبس خود در شرایط بلاتکلیفی به سر می‌برد. وی از دی‌ماه سال گذشته در زندان اوین محبوس است و همچنان منتظر روشن شدن وضعیت قضایی خود است.

آقای منتظر در گذشته نیز به دلیل فعالیت‌های سیاسی خود بازداشت و به حبس محکوم شده بود و در سال ۱۳۹۹ پس از تحمل سه سال حبس از زندان رجایی شهر آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل